Voedingsadvies

Orthomoleculair therapeut en voedingsdeskundige Nanneke Schreurs geeft persoonlijke begeleiding op het gebied van voeding en leefstijl bij gewichtsbeheersing, sporten, darmklachten of andere gezondheidsklachten. Ook een persoonlijk detoxplan hoort tot de mogelijkheden.

Aan de hand van jouw wensen bepalen we je doel en persoonlijke voedingsplan.

Je krijgt een op maat gemaakt advies met bijpassende recepten, een leefstijladvies en eventueel suppletie advies.

Health Bar

Op de begane grond zit onze Health Bar waar we gezonde maaltijden, koffie, thee, smoothies en coldpressed juice verkopen.

Gezonde, lekkere, vers bereide maaltijden zonder e-nummers, suikers of andere toevoegingen. Elke week twee verschillende Healthy Meals to go, waarvan minimaal één altijd glutenvrij is en minimaal één 100% plantaardig.

Om in onze lounge op te eten of om mee te nemen.

Geschikt voor iedereen die gezond wil eten en fit door het leven wil gaan maar niet altijd tijd of zin heeft om te koken.

 

Openingstijden: maandag t/m vrijdag 10.00-17.00

Tijdens de schoolvakanties is onze Health Bar gesloten.

 

Healthy Meals to go

Elke week hebben wij, naast het standaard assortiment, twee verschillende gezonde meeneemmaaltijden. 

Dinsdag 17 september t/m maandag 23 september 

  • Maaltijd 1: Pompoenpizza met gegrilde groenten en geitenfeta  GV
  • Maaltijd 2: Thaise vegan groene curry met groenten en tempeh VG GV

Dinsdag 24 september t/m maandag 30 september

  • Maaltijd 1: Spaghetti van courgette met notenballen VG GV
  • Maaltijd 2: Pad Thai met tofu VG

Dinsdag 1 oktober t/m maandag 7 oktober

  • Maaltijd 1: Italiaanse rode boekweit VG GV
  • Maaltijd 2: Thaise springrolls VG GV

Dinsdag 8 oktober t/m maandag 14 oktober

  • Maaltijd 1: Couscous van bloemkool met paddenstoelen VG GV
  • Maaltijd 2: Rode Thaise curry VG GV

Dinsdag 15 oktober t/m maandag 21 oktober

  • Maaltijd 1: Pompoenpizza met gegrilde groenten en geitenfeta  GV
  • Maaltijd 2: Thaise vegan groene curry met groenten en tempeh VG GV

Dinsdag 22 oktober t/m maandag 28 oktobe

  • Maaltijd 1: Spaghetti van courgette met notenballen VG GV
  • Maaltijd 2: Pad Thai met tofu VG 

Dinsdag 29 oktober t/m maandag 4 november

  • Maaltijd 1: Italiaanse rode boekweit VG GV
  • Maaltijd 2: Thaise springrolls VG GV

Dinsdag 5 november t/m maandag 11 november

  • Maaltijd 1: Couscous van bloemkool met paddenstoelen VG GV
  • Maaltijd 2: Rode Thaise curry VG GV

 

Recepten

Chef kok Roel Verkaik en Thaise kok Pung Sansri van restaurant Rendez Vous bereiden de maaltijden in onze Health Bar. Een gedeelte van de recepten zijn geschreven door Nanneke Schreurs, sommige afkomstig uit een van de kookboeken waar zij recepten voor ontwikkelde.

Alle recepten zijn makkelijk thuis te maken en een aantal zijn hier op de site terug vinden.

Bekijk recepten.

Sportvasten

Sportvasten is de methode om je leven een nieuwe impuls te geven en om een gezond gewicht te bereiken en te behouden. Sportvasten is geen dieet. Het is een 10-daagse trainingsmethode waarbij de spieren en de lever worden getraind in het verbruik van vet in plaats van suiker (de metabolic switch). Om dit te bewerkstelligen ga je sporten tijdens de vastenkuur. Hierdoor ga je meer vet verbranden en nemen overtollige vetreserves, met name het buikvet, af. Mannen vallen gemiddeld 4 tot 6 kilogram af in 10 dagen, vrouwen 2 tot 4 kilogram. Ook wordt de behoefte aan snaaien en het tussendoor snoepen na de kuur veel minder. Sportvasten is een gezondheidsprogramma, waarbij gewichtsverlies eigenlijk een bij-effect is.

BOEKEN

Nanneke Schreurs is auteur van de boeken 'Gezond aan Tafel', 'Eet je Fit' en 'Fit Vega(n) Food'. In November 2019 verschijnt haar nieuwste boek 'Intermittent Fasting'. Daarnaast schreef zij teksten en recepten voor de Killerbody boeken van Fajah Lourens en de boeken van Mom in Balance en Vivian Reijs.

Uiteraard zijn deze boeken verkrijgbaar in de shop van onze Health Bar.

 

Optimal Health Studio

Industrieweg 38 d
3641 RM Mijdrecht
0297 791050
info@optimalhealth.nl